Der afholdes igen i år sommerfest lørdag den 20. august 2011. Fremover vil sommerfesten fast blive afholdt den 3. lørdag i august. Der vil være underholdning for børnene om eftermiddagen. Indbydelse med program udsendes til sommer.
Den 21. maj kl. 10.00 vil vi gerne have hjælp til at stille bænke og mål op, samt oprydning i hele udstykningen. Vi mødes ved p-pladsen ved institutionen. Der vil være en øl og vand efter det "hårde" arbejde. Vi håber mange vil møde op.
Alle aftalerne til Rafn & Søn er nu afsendt.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Søg i denne blog
søndag den 24. april 2011
onsdag den 20. april 2011
tirsdag den 12. april 2011
søndag den 10. april 2011
Kontrakt vedrørende eventuelt nedsættelse af ejendomsskatten
De grundejere som ikke var med til informationsmødet kan hente kontrakten her, såfremt de ønsker at deltage.
De grundejere, som ønsker at deltage, bedes sende den underskrevne aftale inden søndag den 17. april 2011 til:
Formand Brian Kannegaard
B. Berthelsensvej 12
7080 Børkop.
Herefter vil grundejerforeningen sende alle aftalerne samlet til Rafn & Søn.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
De grundejere, som ønsker at deltage, bedes sende den underskrevne aftale inden søndag den 17. april 2011 til:
Formand Brian Kannegaard
B. Berthelsensvej 12
7080 Børkop.
Herefter vil grundejerforeningen sende alle aftalerne samlet til Rafn & Søn.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
fredag den 18. marts 2011
Infomationsmøde om mulighed for nedsættelse af vores ejendomsskat
Informationsmøde om mulighed for nedsættelse af hver grundejers ejendomsskat, mødet holdes torsdag den 7. april 2011 kl. 18.30 på Børkop Vandmølle - inden generalforsamlingen.
Vil du gerne have undersøgt muligheden for at spare ejendomsskat?
Vi har haft kontakt til konsulentfirmaet Rafn & Søn, der har specialiseret sig i at undersøge, om de fradrag der er givet til hver enkelt grundejer i forbindelse med bl.a. byggemodningen, er korrekt udregnet i relation til ejendoms-skatten.
I mange tilfælde har det vist sig, at der ligger store besparelser i ejendomsskatten, da denne tit er beregnet på et fejlagtigt grundlag. Denne besparelse kan derefter godtgøres af skattevæsenet for ca. 3 år tilbage, og frem til 30 års dagen for færdiggørelsen af byggemodningen.
• Der forventes fremadrettet en gennemsnitlig årlig nedsættelse af ejendomsskatten med ca. kr. 2.500,-
• Det forventes at alle grundejere efter endt sagsbehandling vil modtage ca. kr. 12.500,- i tilbagebetaling af tidligere års overbeskatning
• Af den modtagne refusion betales ca. halvdelen i honorar.
• DER SKAL IKKE BETALES HONORAR AF DEN FREMTIDIGE BESPARELSE.
• Der betales først honorar, når refusionen fra myndighederne er modtaget. Vi skal således IKKE have penge op af lommen.
• Vi skal alene betale for ydelsen såfremt der opnås en skattebesparelse.
• Hvis der ingen besparelse opnås, så er ydelsen gratis.
Sagsbehandlingen er tung for Rafn og Søn. For at det kan betale sig for virksomheden at gennemføre en skattesag, kræves der en bred tilslutning fra grundejerne.
DET ER DERFOR VIGTIGT AT NETOP DU MØDER OP TIL INFORMATIONSMØDET.
Lasse Friis fra Rafn & Søn vil give en orientering, ligesom der vil være mulighed for at stille spørgsmål.
Præsentationen forventes at tage ca. 25 min. og derefter vil der være mulighed for at stille spørgsmål til Lasse Friis.
Generalforsamlingen starter kl. 19.30 og infomationsmøde er derfor ikke en del af generalforsamlingen, man har altså stadig mulighed for at møde op kl. 19.30
Såfremt denne skrivelse giver anledning til spørgsmål, er du naturligvis velkommen til at kontakte enten bestyrelsen eller Rafn & Søn ved konsulent Lasse Friis på 2242 5212.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen for Grundejerforeningen Lilholtgård
Vil du gerne have undersøgt muligheden for at spare ejendomsskat?
Vi har haft kontakt til konsulentfirmaet Rafn & Søn, der har specialiseret sig i at undersøge, om de fradrag der er givet til hver enkelt grundejer i forbindelse med bl.a. byggemodningen, er korrekt udregnet i relation til ejendoms-skatten.
I mange tilfælde har det vist sig, at der ligger store besparelser i ejendomsskatten, da denne tit er beregnet på et fejlagtigt grundlag. Denne besparelse kan derefter godtgøres af skattevæsenet for ca. 3 år tilbage, og frem til 30 års dagen for færdiggørelsen af byggemodningen.
• Der forventes fremadrettet en gennemsnitlig årlig nedsættelse af ejendomsskatten med ca. kr. 2.500,-
• Det forventes at alle grundejere efter endt sagsbehandling vil modtage ca. kr. 12.500,- i tilbagebetaling af tidligere års overbeskatning
• Af den modtagne refusion betales ca. halvdelen i honorar.
• DER SKAL IKKE BETALES HONORAR AF DEN FREMTIDIGE BESPARELSE.
• Der betales først honorar, når refusionen fra myndighederne er modtaget. Vi skal således IKKE have penge op af lommen.
• Vi skal alene betale for ydelsen såfremt der opnås en skattebesparelse.
• Hvis der ingen besparelse opnås, så er ydelsen gratis.
Sagsbehandlingen er tung for Rafn og Søn. For at det kan betale sig for virksomheden at gennemføre en skattesag, kræves der en bred tilslutning fra grundejerne.
DET ER DERFOR VIGTIGT AT NETOP DU MØDER OP TIL INFORMATIONSMØDET.
Lasse Friis fra Rafn & Søn vil give en orientering, ligesom der vil være mulighed for at stille spørgsmål.
Præsentationen forventes at tage ca. 25 min. og derefter vil der være mulighed for at stille spørgsmål til Lasse Friis.
Generalforsamlingen starter kl. 19.30 og infomationsmøde er derfor ikke en del af generalforsamlingen, man har altså stadig mulighed for at møde op kl. 19.30
Såfremt denne skrivelse giver anledning til spørgsmål, er du naturligvis velkommen til at kontakte enten bestyrelsen eller Rafn & Søn ved konsulent Lasse Friis på 2242 5212.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen for Grundejerforeningen Lilholtgård
Forslag til små ændringer i vores vedtægter
Bestyrelsen vil gerne takke for alle de indkommende forslag, og vi er glade for dialogen omkring placering af fodboldmålene, så vi sammen kan finde den mest optimale placering til glæde for alle. De indlagte forslag kommer som sagt til afstemning på generalforsamlingen.
Bestyrelsen har desuden et sidste forslag om små ændringer af vores vedtægter, som skal til afstemning.
"Bestyrelsen for Grundejerforeningen Lilholtgård fremsætter følgende ændringsforslag til vedtægterne, som blev godkendt på den stiftende generalforsamling den 1. oktober 2009 :
§ 13.6. - nuværende ordlyd:
På den ordinære generalforsamling skal følgende punkter behandles:
1.Valg af dirigent.
2. Bestyrelsens beretning om det forløbne år.
3. Aflæggelse af årsregnskab for grundejerforening.
4. Rettidigt indkomne forslag fra medlemmerne.
5. Vedtagelse af budget og fastlæggelse af bidrag og eventuelt indskud.
6. Valg af bestyrelsesmedlemmer samt suppleanter.
7. Valg af revisor og revisorsuppleant.
8. Eventuelt.
§ 13.6. – forslag til ny ordlyd:
På den ordinære generalforsamling skal følgende punkter behandles:
1. Valg af dirigent.
2. Valg af referent.
3. Bestyrelsens beretning om det forløbne år.
4. Aflæggelse af årsregnskab for grundejerforeningen.
5. Vedtagelse af budget og fastlæggelse af årskontingent.
6. Forslag fra bestyrelsen.
7. Rettidigt indkomne forslag fra medlemmerne.
8. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter.
9. Valg af revisor og revisorsuppleant.
10. Eventuelt.
------------------------------------------------------------------------------------------------
§ 15.6. – nuværende ordlyd:
Senest en måned efter generalforsamlingens afholdelse udsendes referat af bestyrelsen til hvert enkelt medlem.
§ 15.6. – forslag til ny ordlyd:
Senest 1 måned efter generalforsamlingens afholdelse vil referat fra generalforsamlingen være tilgængeligt for medlemmerne på foreningens hjemmeside www.lilholtgaard.dk
------------------------------------------------------------------------------------------------
§ 18.5. – nuværende ordlyd:
Over det under forhandlingerne passerede føres en protokol, der skal underskrives af de tilstedeværende bestyrelsesmedlemmer.
§ 18.5. – forslag til ny ordlyd:
Bestyrelsen fører referat fra alle bestyrelsesmøder. Bestyrelsen vælger en referent. Referatet rundendes via mail til bestyrelsen umiddelbart efter bestyrelsesmødets afholdelse. Indholdet i referatet godkendes eller kommenteres på det efterfølgende bestyrelsesmøde som første punkt på dagsordenen.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Bestyrelsen for Grundejerforeningen Lilholtgård
Børkop, den 13. marts 2011."
Bestyrelsen har desuden et sidste forslag om små ændringer af vores vedtægter, som skal til afstemning.
"Bestyrelsen for Grundejerforeningen Lilholtgård fremsætter følgende ændringsforslag til vedtægterne, som blev godkendt på den stiftende generalforsamling den 1. oktober 2009 :
§ 13.6. - nuværende ordlyd:
På den ordinære generalforsamling skal følgende punkter behandles:
1.Valg af dirigent.
2. Bestyrelsens beretning om det forløbne år.
3. Aflæggelse af årsregnskab for grundejerforening.
4. Rettidigt indkomne forslag fra medlemmerne.
5. Vedtagelse af budget og fastlæggelse af bidrag og eventuelt indskud.
6. Valg af bestyrelsesmedlemmer samt suppleanter.
7. Valg af revisor og revisorsuppleant.
8. Eventuelt.
§ 13.6. – forslag til ny ordlyd:
På den ordinære generalforsamling skal følgende punkter behandles:
1. Valg af dirigent.
2. Valg af referent.
3. Bestyrelsens beretning om det forløbne år.
4. Aflæggelse af årsregnskab for grundejerforeningen.
5. Vedtagelse af budget og fastlæggelse af årskontingent.
6. Forslag fra bestyrelsen.
7. Rettidigt indkomne forslag fra medlemmerne.
8. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter.
9. Valg af revisor og revisorsuppleant.
10. Eventuelt.
------------------------------------------------------------------------------------------------
§ 15.6. – nuværende ordlyd:
Senest en måned efter generalforsamlingens afholdelse udsendes referat af bestyrelsen til hvert enkelt medlem.
§ 15.6. – forslag til ny ordlyd:
Senest 1 måned efter generalforsamlingens afholdelse vil referat fra generalforsamlingen være tilgængeligt for medlemmerne på foreningens hjemmeside www.lilholtgaard.dk
------------------------------------------------------------------------------------------------
§ 18.5. – nuværende ordlyd:
Over det under forhandlingerne passerede føres en protokol, der skal underskrives af de tilstedeværende bestyrelsesmedlemmer.
§ 18.5. – forslag til ny ordlyd:
Bestyrelsen fører referat fra alle bestyrelsesmøder. Bestyrelsen vælger en referent. Referatet rundendes via mail til bestyrelsen umiddelbart efter bestyrelsesmødets afholdelse. Indholdet i referatet godkendes eller kommenteres på det efterfølgende bestyrelsesmøde som første punkt på dagsordenen.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Bestyrelsen for Grundejerforeningen Lilholtgård
Børkop, den 13. marts 2011."
onsdag den 16. marts 2011
Forslag om overdækket område med bænke/borde i forbindelse med legepladsområdet.
Bestyrelsen har modtaget endnu et forslag fra ejerne af S. Stubsvej nr. 7 – 11 – 17 – 19 – 26 – 28 – 30, som skal til afstemning på generalforsamlingen.
"Der er ytret ønske om at få et overdækket område med bænke/borde i forbindelse med legepladsområdet. Dette vil kunne bruges af alle både børn og forældre.
Dette vil vi gerne ha til afstemning på generalforsamlingen også."
"Der er ytret ønske om at få et overdækket område med bænke/borde i forbindelse med legepladsområdet. Dette vil kunne bruges af alle både børn og forældre.
Dette vil vi gerne ha til afstemning på generalforsamlingen også."
Abonner på:
Opslag (Atom)